סוגי עץ לנגרות

אם תבדקו את פריטי הריהוט ופריטי העץ בביתכם בכלל, תגלו שמרביתם עשויים מסוג אחד או שניים של עץ, אחד מהם הוא בכלל עץ תעשייתי. בפועל, עולם הנגרות הוא עולם שבו אפשר למצוא שורה ארוכה של סוגי עצים הקיימים בטבע, כולם משמשים בתור סוגי עץ לנגרות. בתחום הספציפי של עבודות עץ סוגים שונים של עצים מספקים תכונות שונות, שיכולות להתאים לסביבות שונות (פנים וחוץ), סגנונות עיצוב שונים, פריטים שונים והעדפות אסתטיות ומבניות שונות. בשורות הבאות נדבר על סוגי עצים לנגרות, לפחות על קצה המזלג.

סוגי עץ לרהיטים – מהם הסוגים הקיימים?

ובכן, בשורות אלה לא נוכל להציג בפניכם טבלת סוגי עץ מפורטת וממצה, אבל בהחלט נוכל להביא בפניכם כמה מסוגי העצים השכיחים ביותר בעולם הנגרות ואלו הם:

  • אלון – עץ האלון הוא סוג עץ שכיח מאוד ואהוב מאוד בעבודות נגרות. האלון הוא בעל עמידות גבוהה לתנאי חוץ, עץ חזק בעל טקסטורת עץ קלאסית ויפהפייה. האלון מגיע בגוון אדמדם או לבן וניתן לגוון אותו בכל גוון תוך שימור המרקם העצי הייחודי שלו.
  • אורן – אורן הוא עץ זול יחסית, עמיד מאוד בפגעי מזג האוויר וקל מאוד לעיבוד. על כן, משמש בעיקר לפרויקטים עתירי עץ כמו פרגולות, דקים, קירוי וכדומה. האורן הוא עץ בהיר בעל מרקם עשיר ויהיו שיגדירו אותו גם “מלוכלך” בגלל ריבוי העיניים בו.
  • אגוז – עץ האגוז הוא עץ נגרות קשה מאוד ועמיד במים. נחשב לעץ בעל מראה עצי “כבד” ומגיע בעיקר בפורמט האגוז האפריקאי שהוא בעל קונטרסט חום כהה מול בהיר. האגוז האמריקאי נשלט בעיקר על ידי הגוון החום ולכן נחשב בתור עץ חום קלאסי.
  • דובדבן – עץ הדובדבן מאופיין בעיקר בגוון האדמדם שלו, שנחשב לאהוב מאוד בהמון סגנונות עיצוב. יחד עם זאת, מדובר בעץ בעל עמידות נמוכה יחסית ולכן מתאים לסביבות פנים בלבד וגם שם, דורש תחזוקה טובה.

כאמור, בשורות אלה לא נוכל למנות רשימה ממצה של סוגי עצים לריהוט, אך ישנם כמובן סוגי עץ רבים נוספים ובראשם ליבנה, בוק, איפאה, טיק, מהגוני, מייפל, זוברנו, ונגה ועץ נוסף שאולי לא שמעתם עליו מעולם ונקרא עץ מילה נגרות, שהוא עץ קשה ודחוס.

סוגי עץ לנגרות

סוגים של עץ נגרות – חשוב אבל לא הכל

אם אתם מתעניינים בסוגים השונים המשמשים לביצוע עבודות עץ ונגרות, תוכלו להמשיך ולהעמיק בתחום זה ויש לא מעט חומר בנושא. יחד עם זאת, עם הסקרנות שלכם לגבי סוגי עץ לנגרות נובעת מהרצון שלכם להיכנס לעולם הנגרות ולהתחיל לבנות את פריטי הריהוט שלכם בעצמכם, סוגי עצים לנגרות היא רק נקודת הפתיחה ומעבר אליה יש לכם עוד מה ללמוד. כלי עבודה, טכניקות נגרות, תכנון רהיט, בחירת עץ וטכניקות חיבור ועיבוד – את כל אלה תוכלו ללמוד במסגרת קורס או סדנא נקודתיים ולהמשיך הלאה בהעשרת הידע שלכם בנגרות במסגרת קורסים נוספים, שכל אחד מהם יעניק לכם ידע ויכולות נוספות בתחום בעולם הנגרות.

בית הספר לנגרות כפרית מסורתית, RUSTIC DAVID, הוא המקום בו תוכלו ללמוד את כל מה שאתם צריכים לדעת על עולם הנגרות ובכלל זה על כל סוגי העץ מהם ניתן לבנות רהיטים. בקורס תקבלו מידע טכני, עיצובי ומבני על כל סוג עץ ותלמדו כיצד לבחור את סוג העץ המתאים לכל פריט ופריט. כמו כן, במסגרת קורסים וסדנאות נוספות בבית הספר RUSTIC DAVID תוכלו ללמוד על תכנון, בנייה, עיבוד, שיוף, ליטוש וצביעת רהיטים מא’ ועד ת’. רוצים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום בטלפון 052-3896897 ונשמח לסייע.

 

מוזמנים לשתף!
דיויד הריסון

דיויד הריסון

אומן עץ
מתמחה בנגרות כפרית מסורתית

גיליתי את אהבתי לעבודות עץ כבר משחר ילדותי במרחבים הכפריים של בריטניה.
את בית הספר לנגרות בישראל הקמנו אני וטל לפני 20 שנה!

אני מאמין גדול בעבודה עם עץ כדרך למימוש עצמי הנאה ומרחב למידה ומזמין אותכם להצטרף לאחד מהקורסים והסדנאות והחויתיות שלנו!

צרו איתנו קשר!

מוזמנים להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם!

קורס יסודות הנגרות
קורס מוכר ע"י משרד העבודה

בית הספר לנגרות כפרית מזמין אותך לקורס נגרות מעשי וחוויתי, עבודה בעץ תוך לימוד טכניקות ייחודיות והיכרות עם כלי עבודה בנגרות באווירה כפרית בקיבוץ העוגן.

סדנאות חוויתיות בעץ

סדנאות חוויתיות לזוגות, משפחות גימלאים, צוותי עובדים ועוד!

ליצירת קשר אנא השאירו פרטים